środa, 14 maja 2014

W 7 bajek dookoła świata: Ameryka Północna

Kolejna bajka z cyklu "W 7 bajek dookoła świata", tym razem prosto z Ameryki Północnej.




Bajka znana chyba każdemu - małemu i dużemu. U nas swój okres świetności ma już za sobą, Postanowiłam Zosi o niej przypomnieć, ponieważ idealnie komponuje się z omawianymi przez nas ostatnio tematami. Przed Państwem: "Bardzo głodna gąsienica".


Tyle tytułem wstępu... A teraz kilka żali. Po kilku godzinach robienia zdjęć okazało się, że moje założenie, że karta na pewno jest w aparacie, okazało się błędne. Jakież było moje zdziwienie, kiedy okazało się, że owa karta znajduje się jednak w laptopie. Nie pytajcie jak to możliwe... Po kilku "niepoprawnych epitetach" wróciłam do równowagi psychiczno-emocjonalnej. Mam nadzieję, że wybaczycie słabą jakość i małą liczbę zdjęć i zajęć. Tylko te udało mi się na szybko odtworzyć. Na domiar złego straciłam czekoladkę. :( Tylko tak udało mi się namówić Zosię, żeby z łaski swojej zechciała ze mną "gąsienicę" przeczytać. Na co dzień nie muszę stosować żadnych zachęt. :/ Wyżaliłam się, więc możemy zaczynać.

Ze względu na bóle i cierpienia, w jakich to nagranie powstawało, liczę na gorące przyjęcie. :)



Nasza bardzo głodna gąsienica - z pudełka po jajkach:


Potrzebne materiały:
- pudełko po jajkach (my miałyśmy ułatwione zadanie, bo było fabrycznie zielone i nie trzeba było malować)
- czerwony duży pompon (u nas mocowany na drucik)
- druciki kreatywne (niebieski na czułki, brązowy na nogi, czerwony do przymocowania głowy)
- ruchome oczka
- nożyczki, klej



Jak zrobić?
Przycinamy pudełko po jajkach tak, aby uzyskać ciało gąsienicy. Przyczepiamy głowę (wcześniej doklejamy oczy) i nogi.


Na zakończenie mocujemy czułki. Gąsienica gotowa. Prościzna. :)



A tu Zosia robi małą gąsieniczkę - nawleka specjalne pompony z dziurką na drucik kreatywny,



"Mama gąsienica" i "Zosia gąsienićka" w komplecie ;)


Zapraszam na inne blogi biorące udział w cyklu.

2 komentarze:

  1. Ależ fajna wam ta gąsienic wyszła muszę spróbować. Książeczki jeszcze nie znamy, ale już szukam
    Mamuśka

    OdpowiedzUsuń
  2. Jedna z naszych ulubionych pozycji jeszcze nie tak dawno. Super gąsieniczka - dobrze, że zbieram opakowania po jajkach :) E. Carle niezmiernie inspirujący...

    OdpowiedzUsuń