środa, 30 października 2013

Drewniana mozaika Plan Toys

Mozaika to zabawka, w której z drobnych elementów układa się wzór. Długo myślałam jaką mozaikę kupić Zosi. Bardzo chciałam uniknąć zakupu tradycyjnej plastikowej kratki z kołeczkami. Pomimo walorów edukacyjnych, nie przekonuje mnie jej estetyka. Zależało mi, żeby Zosia miała tego typu zabawkę z kilku względów. Przede wszystkim jest to doskonałe ćwiczenie na małą motorykę i koordynację ręka-oko. Ponadto jest to bardzo dobre ćwiczenie do odtwarzania wzorów.  Zosia jest aktualnie zafascynowana wkładaniem małych przedmiotów w otworki i segregowaniem "jeden do jednego", dlatego byłam pewna, że ta zabawka będzie idealna. Nie pomyliłam się. Mozaika od razu skradła jej serce. Na razie Zosia układa kołki chaotycznie, bez ładu i składu, według własnego uznania. Z czasem planuję wprowadzać jej łatwe wzory. Cieszę się, że dzięki mozaice nie muszę namawiać Zosi do ćwiczenia chwytu pęsetowego. Sama robi to z zapałem.

O jakiej mozaice mówię? Drewniana tabliczka z kołkami firmy Plan Toys, pod angielską nazwą Creative Peg Board. Kilka słów o zabawce. Cała jest wykonana z wysokiej jakości drewna kauczukowego. Składa się z deseczki z otworami, zestawu kołków, 3 obrazków do ozdobienia oraz mini książeczki z wzorami. Kołków jest razem 50. Są w dwóch rozmiarach: dużym i małym. Duże wydają mi się bezpieczne, natomiast małe są dość ryzykowne. Zosi zdarza się sporadycznie wkładać przedmioty do buzi, dlatego nie zaryzykowałabym zostawienia jej samej z całym kompletem.

8 komentarzy:

  1. Bardzo fajna. Nie widziałam takiej wcześniej.

    OdpowiedzUsuń
  2. Gdzie taką kupiłaś? Bardzo fajna zabawka, tylko nie mogę znaleźć jej w żadnym polskim sklepie

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety nie pamiętam. Prawdopodobnie na: drewniaczek.eu. Nie widzę, żeby aktualnie mieli. Dostępna tutaj: http://www.drewnianakraina.com/plansza-z-obrazkami-i-koleczkami-plantoys-5162-id-327.html.

    OdpowiedzUsuń
  4. O! dziękuję :) Właśnie szukałam wszędzie i nie mieli, w drewniaczku też nie, ale tego sklepu nie znalazłam. W dodatku jest w promocji. Dzięki wielkie i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetna! Nie widziałam takiej wcześniej... to nowość? Plan Toys ma świetne zabawki. Już wiem co zając przyniesie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z rok już ma, ale mało popularna w polskiej blogosferze. ;) Polecam jeszcze pszczółki do przenoszenia szczypcami. Mamy od dwóch lat i ciągle cieszą się zainteresowaniem.

      Usuń
  6. Jak najbardziej jeśli chodzi o najmłodsze dzieci to one bardzo lubią bawić się takimi zabawkami. Natomiast moje maluchy chwalą sobie bardzo zabawki z firmy https://modino.pl/clementoni których udało im się już trochę uzbierać.

    OdpowiedzUsuń